جای کیف و کفش در کمد دیواری، نظم بیشتر و دسترسی راحت‌تر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید برای نظم دهی کیف و کفش اقدام کنید، همراه ما باشید تا اصول فراهم کردن جای کیف و کفش در کمد دیواری را مشاهده کنید.

فهرست موضوعات

یکی از چالش‌هایی که ما خانم‌ها با آن مواجه هستیم، نظم دهی به کیف و کفش است. معمولا تعداد زیادی کیف و کفش در سبک‌ها و رنگ های مختلف وجود دارد که نیاز به سامان دهی آن‌ها داریم. به همین دلیل باید برای پیدا کردن جای کیف و کفش در کمد دیواری اقدامات مختلفی را رقم بزنید. آگاهی از چگونگی نظم دهی این لوازم در کمد دیواری به شما کمک می‌کند تا بتوانید از مزایای این نظم و ترتیب استفاده کنید. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به جزییاتی از چگونگی نظم دهی و پیدا کردن جای کیف و کفش در کمد دیواری اشاره کنیم.

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که در این خصوص اطلاعاتی کسب کنید، همراه ما باشید.

 

چرا باید کیف و کفش ها را سازمان دهی کنید؟

نظم دهی کیف و کفش در کمد دیواری

سازماندهی کیف و کفش‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی مفید باشد. آگاهی از این دلایل به شما کمک می‌کند تا مزایای نظم دهی به این اقلام را درک کنید و هوشمندانه برای تخصیص بودجه در این خصوص اقدام کنید. مزایای مختلف نظم دهی به کیف و کفش را در ادامه بررسی می کنیم.

  • سهولت دسترسی: با سازماندهی کیف و کفش‌ در کمد دیواری، می‌توانید به راحتی اقلام مورد نیاز خود را پیدا کنید. این اقدام باعث سهولت در استفاده از آن‌ها شده و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. بر همین اساس قطعا استفاده از این تکنیک‌ها کاربردی است و در زندگی امروز بسیار اثرگذار است.
  • نگهداری مطلوب: سازماندهی کیف و کفش به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیف و کفش‌های خود را به نحو احسن نگهداری کنید. این اقدام باعث افزایش طول عمر مفید و دوام این اقلام شود.
  • جلوگیری از مصرف گرایی: با داشتن سیستم مشخصی برای نگهداری کیف و کفش، مانع از  هدررفت آن‌ها می‌شوید. شما همواره اطلاع دارید کدام کفش یا کیف کجا قرار گرفته و نمی‌خواهید اقلام مورد نیاز را تکراری خریداری کنید.
  • ظاهر آراسته: سازماندهی کمک به ایجاد ظاهری زیبا و آراسته در محیط زندگی و کمد دیواری شما می‌کند. این امر موجب افزایش آرامش و راحتی در فضای زندگی می‌شود.
  • نظم مطلوب: مرتب بودن محیط، ممکن است تأثیر مثبتی بر حس و حال روحی شما داشته باشد. زمانی که اقلام خود را سازماندهی کرده و هر چیز در جای خود نگهداری می‌کنید، نظم مطلوبی را شاهد هستید.
  • صرفه‌جویی در فضا: با سازماندهی مناسب، می‌توانید از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید و از ایجاد انبوهی از اقلام  بلا استفاده جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم؛ ترفندهای ساده

 

ایده های نظم دهی کیف در کمد دیواری

نظم دهی کیف و کفش در کمد دیواری ساده

با کمک این ایده‌ها می‌توانید به راحتی برای نظم دهی کیف در کمد دیواری منزل‌تان اقدام کنید.

 

1. طبقه‌بندی بر اساس مصرف روزمره

یکی از بهترین روش‌ها برای سازماندهی کیف‌ها در کمد دیواری، طبقه‌بندی آن‌ها بر اساس مصرف روزمره است. مثلاً می‌توانید یک قسمت مخصوص برای کیف‌های کاری خودتان داشته باشید و قسمت دیگری برای کیف‌های اسپرت و راحت اختصاص دهید. در کنار آن‌ها بخشی برای کیف‌های لوکس و مجلسی داشته باشید تا همه چیز به راحتی در دسترس باشد.

 

2. استفاده از آویزها و گیره‌های نگهدارنده

شما به راحتی می‌توانید برای سازماندهی بهتر کیف‌ها، از آویزها و گیره‌ها در داخل کمد دیواری استفاده کنید. می‌توانید کیف‌های کوچک را با آویزها و گیره‌ها آویزان کنید تا از فضای ارتفاعی کمد استفاده نمایید.

 

3. استفاده از سبد و کیسه‌های شفاف

یکی از روش‌های مطلوب برای کیف‌هایی که احتمالاً بیشتر استفاده نمی‌شوند یا کیف‌هایی که ممکن است یک مدت زمان طولانی بدون استفاده باشند، استفاده از کیسه های شفاف یا سبدهای شفاف است. به این ترتیب ضمن نظم دهی می‌توانید آن ها را پیدا کنید.

 

4. برچسب‌گذاری  کنید

یک اقدام برای ساده‌تر کردن فرآیند جستجو، چسباندن برچسب به طبقات، سبدها و فضاهای ذخیره سازی است. این برچسب‌ها می‌توانند تا کیف مدنظرتان را سریع تر پیدا کنید.

 

5. استفاده از قفسه‌های قابل تنظیم

   اگر کمد دیواری شما دارای قفسه‌های قابل تنظیم است، از آن‌ها به عنوان یک راه حل ایده‌آل جهت سازماندهی کیف‌ها استفاده کنید. این قفسه‌ها قابل تنظیم هستند و به شما امکان می‌دهند ارتفاع را به اندازه کیف‌های خودتان تنظیم کنید.

 

ایده های چیدمان کیف و کفش در کمد دیواری

ایده های چیدمان کیف و کفش در کمد دیواری

چیدمان کیف و کفش به شدت اهمیت دارد. شما می‌توانید با کمک تکنیک‌ها و ایده های رایج برای چیدمان بهتر کیف و کفش در کمد دیواری اقدام کنید. جای کیف و کفش در کمد دیواری، با استفاده از این ایده‌ها بسیار مطلوب خواهد بود.

 

1. استفاده از جعبه‌های شفاف داخل کمد دیواری

 استفاده از جعبه‌های شفاف داخل کمد دیواری

یکی از بهترین راه‌ کارها برای سازماندهی کفش‌ و کیف‌ها در کمد دیواری، استفاده از جعبه‌های شفاف است. با قرار دادن کفش‌ها و کیف‌ها در جعبه‌های شفاف می‌توانید لوازم‌تان را نظم دهی کنید. به این ترتیب ضمن مراقبت از آن‌ها، نظم دهی خوبی را رقم می‌زنید.

پیشنهاد مطالعه: کمد دیواری لوکس برای خانه های بزرگ و جا دار

 

2. استفاده از آویزهای مخصوص

 استفاده از آویزهای مخصوص

اگر کمد دیواری شما دارای آویزهای مناسب است، می‌توانید کیف و کفش را داخل آن قرار دهید. با کمک این آویزهای پارچه‌ای می‌توانید کیف ها را در یک طرف و کفش‌ها را در طرف دیگر قرار دهید و با آویز کردن آن‌ها نظم مطلوبی در کمد دیواری ایجاد کنید.

 

3. استفاده از جاکفشی چند منظوره

استفاده از جاکفشی چند منظوره

یکی از لوازم کاربردی برای چیدمان مطلوب کفش و کیف، استفاده خلاقانه از جاکفشی هایی است که به صورت زیگزاگی طراحی شده اند! این طبقات به خوبی با کمترین فضا و ارتفاعات مطلوب داخل کمد دیواری قرار میگیرند! جاکفشی ها را برای نظم دهی کیف میتوانید استفاده کنید.

 

4. استفاده از طبقات قابل تنظیم

استفاده از طبقات قابل تنظیم

   طبقات قابل تنظیم می‌توانند به شما امکان دهند تا ارتفاع را با توجه به اندازه کفش‌هایتان تنظیم کنید. این طبقات می‌توانند به شما این امکان را بدهند که فضای کمد را به بهترین شکل ممکن برای ذخیره کفش‌ها تنظیم کنید. در برخی موارد مانند تصویر، استفاده از میله های مخصوص و نصب آن بر روی دیواره کمد به شما اجازه میدهد تا بتوانید کفش ها در انواع مختلف را بدون تغییر ارتفاع جاسازی کنید.

 

5. سازماندهی کیف و کفش با لوله های خلاقانه

سازماندهی کیف و کفش با لوله های خلاقانه

یکی از راه هایی که میتوانید به کمک آن ها کیف و کفش های خودتان را داخل کمد جای دهید، استفاده از خلاقیت شخصی است. شما به راحتی میتوانید با کمک لوله هایی که قطر مناسبی دارند، فضایی برای نظم دهی کیف و کفش ایجاد کنید و آن ها را از آسیب های جانبی مراقبت کنید.

 

6. استفاده از جعبه های شفاف برای نظم دهی به کفش و کیف

 استفاده از جعبه های شفاف برای نظم دهی به کفش و کیف

اگر فضای کمد دیواری شما امکان چیدمان جعبه را فراهم میکند، به راحتی میتوانید با استفاده از جعبه های شفاف، کیف و کفش را محافظت کرده و داخل کمد دیواری بچینید. به این ترتیب همه چیز برای دستیابی به یک نظم عالی فراهم میشود.

 

7. استفاده از بگ های آویزی برای نظم دهی به کیف و کفش

 استفاده از بگ های آویزی برای نظم دهی به کیف و کفش

یک ایده جذاب برای چیدمان مطلوب کیف و کفش داخل کمد وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید خیلی راحت همه چیز را مرتب کنید. این بگ ها به خوبی بر روی میله آویز لباس قرار میگیرند تا بتوانید تمام کیف ها را در ارتفاع کمد دیواری قرار دهید. به این ترتیب هیچ نیازی به استفاده از  شلف و فضاهای اینچنینی ندارید.

 

8. استفاده از کمد دیواری با نظم دهی سبد

 استفاده از کمد دیواری با نظم دهی سبد

اگر فضای کمد دیواری شما فضایی برای قرار دادن سبد در اختیارتان قرار میدهد، میتوانید با کمک آن ها کیف و کفش را منظم کنید. به این ترتیب سبدهایی با ابعاد مناسب تهیه نمایید و در کف یا سطح طبقات کمد دیواری قرار دهید. به این ترتیب میتوانید همه چیز را در یک دسترسی مطلوب استفاده کنید و از آن استفاده کنید.

 

9. استفاده از قلاب برای آویزان کردن کیف‌ و کفش

استفاده از قلاب برای آویزان کردن کیف‌ و کفش

 قلاب‌ها یک راه ساده برای نظم دهی کیف‌ و کفش ها هستند. اگر طراحی فضای شما این امکان را فراهم کند که با نصب قلاب بتوانید از فضای بیشتری بهره ببرید، قطعا این تکنیک مناسب شما است. می‌توانید قلاب‌ها را بر روی میله قرار دهید تا همه چیز را آویزان کنید. شما می‌توانید قلاب‌ها را به صورت ردیفی بر روی میله قرار داده و کیف ها را متناسب با ارتفاع و ابعاد آویزان کنید. رعایت نظم در قرار دادن آن ها نیز ضروری است.

 

10. استفاده از نظم دهنده های معلق شفاف

استفاده از نظم دهنده های معلق

زمانی که از نظم دهنده های معلق استفاده میکنید، به بهترین شکل ممکن امکان نظم دهی برای شما فراهم میشود. شفاف بودن آن ها کمک میکند تا بتوانید خیلی سریع کیف مدنظرتان را پیدا کنید. درنظر گرفتن این جزییات، زمینه را برای نظم دهی کفش ها نیز فراهم میکند. به این ترتیب کثیفی احتمالی کفش ها بر روی یکدیگر اثری نخواهد داشت.

 

11. استفاده از نظم دهنده های صفحه ای

استفاده از نظم دهنده های صفحه ای

نظم دهنده های صفحه ای به عنوان یک گزینه عالی برای چیدن کفش و کیف درنظر گرفته میشود. این نظم دهنده ها به صورت پارچه ای تولید میشوند و رویه آن ها شفاف است. به این دلیل باز هم بررسی و مشاهده کیف و کفش ها آسان میشود تا بتوانید خیلی سریع کیف و کفش را پیدا کنید.

 

12. استفاده از طبقات داخلی کمد دیواری

استفاده از طبقات داخلی کمد دیواری

استفاده از طبقات داخلی کمد دیواری یک ایده ساده اما کاربردی است. به این ترتیب در زمان ساخت کمد دیواری این نیاز را پیش بینی میکنید تا بتوانید با کمک طبقاتی که در ارتفاع مختلف قرار میگیرند، کیف و کفش را نظم دهی کنید.

 

13. استفاده از جداکننده‌های قفسه

ستفاده از جداکننده‌های قفسه

جدا کننده ها بهترین ایده برای نظم دهی کمد دیواری محسوب میشوند. این ابزار مانند نظم دهنده های مجله و جداکننده‌های قفسه، می‌توانند گزینه مطلوبی برای شما باشند.  به این ترتیب تمامی کفش و کیف ها و اکسسوری ها را در کمد و کشوها قرار میدهید. به این ترتیب همه چیز در دسترس شما است تا بتوانید برای داشتن یک فضای کاربردی از آن استفاده کنید.

 

14. استفاده از جداکننده‌های پارچه ای

استفاده از جداکننده‌های پارچه ای

با استفاده از جداکننده‌های پارچه ای میتوانید تمام کیف و کفشها را بر روی درب کمد سازمان دهی کنید. با استفاده از این ترفند همه چیز در دسترس شما است و بدون تماس با یکدیگر و کثیف شدن، میتوانید از آن ها استفاده کنید. کیف ها داخل کاورهای پارچه ای که بر روی درب قرار میگیرند، محافظت شده و همه چیز در کوتاه ترین زمان در دسترس شما خواهد بود.

 

15. استفاده از جدا کننده های کشویی

استفاده از جدا کننده های کشویی

شما میتوانید با استفاده از جدا کننده های کشویی، جعبه های بزرگتر و پارچه ای را نظم دهی کنید و کلیه کفش و کیف ها را درون آن قرار دهید. به این ترتیب همه چیز در نظم کامل قرار میگیرد و فضای کمد به شکلی کاربردی و بهینه مورد استفاده قرار دارد.

 

16. استفاده از بگ های مخصوص نظم دهی

بگ های مخصوص نظم دهی

با کمک این بگ ها کیف و کفش شما محافظت میشود و از طریق چیدمان، قرار دادن در طبقا، سبدها و آویز قلاب های مخصوص داخل کمد دیواری میتوانید آن را منظم جمع آوری کنید. جای کیف و کفش در کمد دیواری یا همین تکنیک های ساده، بسیار ایمن و سالم باقی می ماند.

 

آخرین نکته درباره جای کیف و کفش در کمد دیواری

اگر شما نیز قصد دارید برای نظم دهی کمد دیواری ایده پردازی کنید، حتما جزییاتی که در بالا اشاره شد را مطالعه نمایید. جای کیف و کفش در کمد دیواری به شما امکان می دهد تا کمد دیواری منظمی را داشته باشید و همه چیز را به شکلی مطلوب سامان دهی نمایید.

تجربه شما از جای کیف و کفش در کمد دیواری چیست؟ برای ما بنویسید.

منابع:
26 Best Ways to Store Handbags and Purses (thespruce.com)
36 Clever Shoe Storage Ideas to Tidy Up Small Spaces (thespruce.com)

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات